5. grupa - ĶIPARIŅI

Bērnu vecums  4-5 gadi

Skolotājas  Dana Brokere, Līga Kraveca

Skolotājas palīdzes   Ērika Romka

 

 

logo_5_kiparini.png 

APRĪLIS - MĒNESIS, KAD MOSTAS DABA 

Pavisam lēnām tuvojas pavasaris. Bērni vēro dabu agrā pavasarī, nosauc dabas parādības katru dienu, līdz pamana, ka laikapstākļi mainījušies! Nevēro vairs snigšanu, bet parādījusies migla! Bieza, balta..... Pastaigu laikā pētām tuvējo māju dārzus - tur sākušas ziedēt puķes! Sniegpulkstenītes, krokusi, zilsniedzītes un vizbuļi. Tik daudz jaunu vārdu! Un zālīte pamazām kļūst zaļāka arī pašu bērnudārzā, arī tur parādās pirmās puķes - pienenes un mārpuķītes.

Steidzam mēs grupā redzēto attēlot zīmējumos un aplikācijās. Mācāmies puķu nosaukumus, augu daļu nosaukumus, skaitīt ziedlapiņas, kātiņus, puķītes. Līdz 5 jau protam saskaitīt! Latvijas Dabas fonda piedāvātajās tiešraidēs vērojām putnu ligzdošanu pavasarī.

Pavasara vitamīniem stādām uz palodzes sīpolus, mēģinām uzzināt, kur sīpolam patīk labāk augt: vai zemē, vai ūdenī? Iesējām paši savam dārziņam puķes, pētām un vērojam, kā aug pupas un kartupeļi. Tos iestādījām caurspīdīgos podos, lai labāk redzam augšanas procesu.

Aprīlī sagaidījām un pavadījām Lieldienas. Gatavojām Gaiļa ģimeni, mācījāmies ģimenes locekļu dažādos nosaukumus. Ciemos pie mums ieradās pat īsti cālēni!

Pavasarī gaisam iesilstot mūsu bērnudārzā aizsākās pavisam jauns rīta dzīves ritms - katru rītu vingrošana kopā ar sporta skolotāju Agritu... Lasīt vairāk

Grupas skolotājas 


MARTS - PASAKU PASAULĒ

Pasakas ir neatņemama bērnības sastāvdaļa. Jo pasakas ir kas daudz vairāk nekā tikai izklaide. Pasaku stāstīšana ir lielisks veids, kā mācīt dzīvi bērniem un kā nodot svarīgu pieredzi. Pasakas raisa bērnos mīlestību, interesi par dzīvi un zinātkāri.

Vispirms bērni pastāstīja, kas viņuprāt ir pasaka. Tad kopīgi noskaidrojām, ka pasaka ir izdomāts notikums, jo dzīvē nevaram sastapt runājošus siventiņus vai burvju nūjiņas.

Lasot pasakas bērni apguva ciparu četri. Saskaitījām trīs siventiņus plus viens vilks pasakā “Trīs siventiņi”. Mācījāmies draudzīgi dalīt ābolu četrās daļās kā pasakā “Ābols” un pamēģinājām zīmogus, kas izgatavoti no ābolu pusītēm. Kā arī tika pārrunāta pasaka “Nenovīdīgie lācēni”, kurā nesaskaņu pēc lācēni palika bez gardumiņa.

Bērni apguva sociālās prasmes- sadarbību ceļot trīs siventiņiem mājas no dažādiem materiāliem, kas pieejami grupas telpās. Un ejot pastaigā skaitījām mājām skursteņus. Bērniem bija iespēja pašiem izvērtēt, skaidrot un atšķirt labu rīcību no sliktas. Iejūtoties pasaku tēlu lomās un tās dramatizēt, kā piemēram pasaku “Kukulītis” un “Pie saulītes ciemos” secīgi attēlojot pasakas sižetu. Arī sportiskās aktivitātēs tika iziets “Kukulīša” piedzīvojumu pilnais ceļš... Lasīt vairāk

Grupas skolotājas 


FEBRUāRIS - PUTNI ZIEMĀ

Līdz ar februāri dienas kļūst garākas, siltākas un pie jumtu malām parādās ledus svecītes — lāstekas. Spārnoto valstī arvien vairāk iezīmējas pirmās pavasara vēstis: vārnas trokšņo, zīlītes dzied, zvirbuļi čalo ielas apstādījumos.  Ķipariņu grupas bērni mācījās kļūt par īstiem dabas draugiem.

Runājām un pētījām, kādus putnus ikdienā sastopam. Lai vieglāk varētu atcerēties putnu atpazīšanas pazīmes, rokdarbos dažādās tehnikās un ar dažādiem materiāliem gatavojām putnus - tinām ar dziju, krāsojām ar ūdenskrāsām, plēsām aplikāciju papīrus, līmējām…  Klausījāmies stāstus par putniem un apguvām jaunas pirkstiņu rotaļas.

Pastaigās vērojām, kādos koku dobumos var mājot putni. Pētījām, kā cilvēki var izveidot putu būrīšus vai putnu barotavas, lai putniem palīdzēt ziemā ar pārtiku.

Aktīvi iesaistījāmies Ziemas spēlēs, kur dažādas aktivitātes priekam un jautrībai piedāvāja sporta skolotāja Agrita... Lasīt vairāk

 Grupas skolotājas 


DECEMBRIS

Decembris ir svētku un brīnumu gaidīšanas laiks, kad emocijas ir īpaši jūtamas it visur. Tas ir piemērots laiks, kad bērni var sākt apzināt arī savas emocijas. Mūsu grupā šajā laikā bērni mācījās sajust un nosaukt savas emocijas.

Bērni, lai arī burtus vēl nepazīst, lasīja Adventa kalendārā atstātās rūķu vēstules! Bērniem piktogrammas, skolotājai rakstisks skaidrojums, ja nu bērniem neizdodas pareizi izlasīt.

Viens no brīnumiem bērniem bija, kad ietaupītais un prom neaizmestais papīru atgriezumu kārbas saturs pārvērtās papīra masā. Tās īpašības izrādījās tik līdzīgas jau sen pazīstamajam plastilīnam!

Svētkus gaidot, dekorējām grupas telpu. Paši savām rokām un pieaugušajam piepalīdzot, bērni gatavoja dažādus dekorus. Eksperimentējām ar krāsām – krāsojām ar pirkstu, ar dakšu, ar švammi, ar vates kociņu uz foto, uz papīra, uz papīra masas un dabas materiāliem. Mācījās aptīt dziju, iesākumā ap kartona gabalu, vēlāk sanāca rūķim bārda! Skaitām sejām acis, degunus un mutes sniegavīriem, rūķiem un paši sev!

Gana satraucoša bija arī pati piparkūku cepšana pirmo reizi dzīvē. Tikpat interesanta izvērtās to dekorēšana. Paldies vecākiem par mīklas un dekoru sagādāšanu!

Nu klāt arī svētku pasākums un ciemos ieradies pats Rūķis! Viņš mums izprasīja visu, kā gatavojušies svētkiem, ko darījuši. Viss bija jāizstāsta un dziesmās jāizdzied.

Kad svētku steiga garām, pētām sniega īpašības – savācam, kausējam, filtrējam un liekam saldēties. Saldējām arī krāsainu ūdeni, veidojām ledus spogulīšus, sakārām kokam zaros uz Jauno gadu, bet… Jaunajā gadā, atnākot uz bērnudārzu, zaros vairs palikuši tik striķīši vien… Lasīt vairāk

Grupas skolotājas


NOVEMBRIS

Novembris ir bagāts ar dažādiem patriotiskiem notikumiem. Vistuvākā ikvienam ir viņa ģimene. Ķipariņu grupā runājām, cik svarīga katram cilvēkam ir viņa ģimene un māja. Mājā bērni jūtas drošībā, jo par viņiem gādīgi rūpējas vecāki un vecvecāki, un ar bērniem spēlējas brāļi un māsas. Svarīgi ir arī vecvecāki, jo viņi bērnus lutina un cienā ar konfektēm. Mazie Ķipariņi mācījās nosaukt mammu un tētu vārdus.

Tad viens otram sekoja dažādi svētki:

  • Mārtiņdienai uz papīra tika greznots gailis.
  • Lāčplēša dienai gatavojām papīra svecīti, ko ielikt logā. Svecīti ar silto liesmiņu nolikām Lejas kapos pie pieminekļa kritušajiem karavīriem. Ķipariņi piedalījās arī sporta skolotājas organizētajās spēkavīru sacensībās, grupa ieradās ar savu jaunizveidoto grupas karogu;
  • Valsts svētkus gaidot bērni klausījās Daces stāstu par tautastērpu un zīmēja rakstus. Paši savām rokām gatavoja svētku kūku.

Mēneša noslēgumā pētījām paši sevi – cik mums ir rokas, kājas, acis un deguni un mutes! Identificējām sevi kā zēnu vai meiteni. Paši izveidojām savu lelli! Lasīt vairāk

Grupas skolotājas 


OKTOBRIS

Oktobris šogad bija vēlīgs ar dārzeņu, augļu ražu, kā arī kokiem lapas bagātīgi laistījās krāšņā krāsu gammā. Ķipariņu grupā bērni mācījās redzēt un nosaukt dabā redzamās krāsas, izgaršot augļu un dārzeņu dažādās garšas. Mācījāmies rīvēt, griezt ābolus, izspiest ābolu sulu – tā gan bija garšīga!

Oktobrī sevi pieteica arī putras nedēļa: katru dienu varējām izgaršot citu putru! Pavārītes virtuvē pacentās sagādāt pārsteigumu ar radošiem zīmējumiem putras bļodā. Tos papildinājām ar grupas vecāku sagādātajām odziņām. Paldies bērnu vecākiem par atbalstu!

Oktobris turpinājās ar roku mazgāšanas un zobu tīrīšanas apmācību. Tagad bērni zina, kāpēc un kā jāmazgā rokas un zobi! Turpmāk atliek šīs zināšanas nostiprināt ikdienas dzīvē bērnudārzā un mājās… Lasīt vairāk

Grupas skolotājas


SEPTEMBRIS

Septembris Ķipariņu grupas bērniem iesācies ar parmaiņām. Grupai pievienojas vēl četri bērni un jāiepazīst grupas skolotājas un skolotāju palīgi. Iepazīstoties mācāmies viens otru uzrunāt vārdos.

Paši esam izveidojuši grupas noteikumus un mācāmies tos ievērot.

Daudz darba tika ieguldīts, lai izveidotu grupas vidi. Devāmies pastaigās uz Pils parku, lai pētītu rudens pārmaiņas dabā un no krāsainām kļavu lapām izveidotu savu rudens koku grupā.

Paldies vecākiem par sarūpētiem ziediem un dārzeņiem Miķeļdienas mandalai... Lasīt vairāk

Grupas skolotājas