9.grupa - LĀCĪŠI

Bērnu vecums  4 - 5 gadi 

Skolotājas Lauma Daugiša, Anda Jakovele

Skolotājas palīdze Inta Laipiņa

Dienas ritms

 logo_9_lacisi.png

 

 


2016./2017. MĀCĪBU GADS

"DĀRZS" UZ PALODZES. Pavasaris dabas atmodas laiks. Parādās pirmais zaļums, pirmie ziedi, pamodušies pirmie kukaiņi.Rītus ieskandina daudzveidīgās putnu balsis. Laiks arī pirmiem pavasara darbiem - sēklu sēšanai un stādīšanai. Bērni kopā ar skolotājām sagatavoja zemi, salika paliktnī un katrs varēja četros iedalījumus iestādīt vai iesēt sēklas pēc paša izvēles. Tā nu mums tagad uz palodzes "zaļajā dārziņā" augs biešu, redīsu, gurķu, ķirbju, zirņu, divu veidu pupu, pētersīļu, saulespuķu, salātu stādi. Varēsim vērot, kas izaugs ātrāk, kā izskatās stāds, varēsim uzmanīt lai būtu gan mitrums, gan siltums, gan gaisma pietiekamā daudzumā. Būs interesanti! Lasīt vairāk

TEĀTRIS. Šonedēl mūsu grupiņas tēma bija "Teātris", jo 27.marts ir Starptautiskā teātra diena. Bērniem veidojām priekštatus par dažādiem teātra veidiem, par profesijām, kas saistās ar teātra mākslu, par pieņemtām uzvedības normām, apmeklējot teātri. Veidojām, aplicējām teātra maskas. Bet nedēļas kulminācija bija blakus esošās Rūķīšu grupas - improvizācijas izrādes "Vecīša cimdiņš" skatīšanās 30.marta pēcpusdienā. Viss notika kā īstā teātrī, gan ar ielūgumiem, gan soliem ar vietu norādēm, gan aktieri tērpos un grimā, gan muzikālais pavadījums, ko izpildīja mūsu grupas mūzikas skolotāja Māra. Mūsu grupas bērni dienu iepriekš ar lielu prieku pagatavoja "konfekšu puķi" ko pasniegt mazajiem aktieriem pēc izrādes.Tas kaimiņiem bija liels pārsteigums. Pēc izrādes vēl gājām kopīgā rotaļā "Esam draugi mēs'' un cienājāmies ar cepumiem... Lasīt vairāk

GATAVOJAM SALĀTUS. ,,Krāsainās nedēļas,, ietvaros mūsu grupiņā tapa krāsaini salāti. Paņēmuši nazi un virtuves dēlīti, bērni ar nepacietību gaidīja, kad varēs ķerties pie darba. Un tas nekas, ka mums ir tikai 3 gadiņi, ka nazi varbūt kāds tā pa īstam pirmoreiz turēja rokās. Vārītie burkāni, bietes, kartupeļi tika sagriezti gabaliņos.Citam tie sanāca pavisam maziņi, citam lielāki, citam dažādos izmēros, bet citam visi gabaliņi tik vienādi kā ar lineālu nomērīti. Pašu audzētie lociņi tika sagriezti ar šķērēm.Bērniem tas bija īsts atklājums.Lielā bļoda pildījās ar sagrieztajiem dārzeņiem, kopā sajaucās dzeltenā, sarkanā, oranžā un zaļā krāsa. Vēl tikai mazliet olīveļļas un citrona sulas un salāti gatavi - skaisti un krāsaini. Un kā tie garšo! Un pašiem tāds prieks par paveikto! Lasīt vairāk

PASTNIEKI. Kad runājām par pastnieku darbu,nolēmām izspēlēt nelielu pastnieka ikdienas darba momentu.Kopā ar bērniem sagatavojām aploksnes ar pārējo bērnudārza grupu numuriem, ielikām tur apsveikumus un nolēmām tās iznēsāt uz vajadzīgo adresi - attiecīgās grupas nojumi. Pēc katras nojumes numura bērni starp visām aploksnēm atrada aploksni ar tādu pašu ciparu, pasakot kā to sauc. Tā tika nostiprinātas zināšanas par cipariem, atrasti vienādie. Ārā uz zemes bija plāna sniega sedziņa, caur kuru vietām iezīmējās tumšāki laukumi- peļkes. Uz vietas radās ideja - lai neiekāptu peļķēs, dot bērniem uzdevumu iet skolotājas iemītās pēdās tā, lai izskatītos, ka pa laukumu gājis tikai viens cilvēks. Kad bijām atraduši pēdējo nojumi un atstājuši tur aploksni, un devāmies jau atpakaļ uz dārziņu, sāka smidzināt lietus, kas vēl vairāk pastiprināja iepriekš sniegtos priekšstatus par pastnieka grūto darbu, jo pasts adresātam ir jānogādā neraugoties, ne uz smago pasta somu, ne uz sliktiem laika apstākļiem vai ceļa stāvokļiem. Kopumā no mazas idejas radās jauka āra nodarbība... Lasīt vairāk

PASTAIGA UZ MAIJA PARKU. Ik pa laikam mēs dodamies pastaigās ārpus pirmsskolas izglītības iestādes teritorijas, tad mācāmies noteikumus kā pareizi šķersot ielu, kā pārvietoties pa ietvi, lai netraucētu pretimnācējus un arī savus grupas bērnus. Pastaigas laikā vērojam dabu vai uzzinam kaut ko jaunu. Katrai pastaigai ir izvirzīts kāds mērķis, uzdevums bērnu izglītošanā un attīstībā. Šodien mūsu pastaigas mērķis bija Maija parks, kur netikām izmantojuši bērnu rotaļierīces - šūpoles, slidkalniņus, karuseļus, bet gan bērni tika iepazīstināti ar koka skulptūrām. Pāstāstījām bērniem, kā tādas var izgatavot. Tāpat bērniem prieku sagādāja uzkāpt mājiņā, kas atrodas kokā un pavērot parku no augšas...Lasīt vairāk

KURU, KURU, BURU, BURU, UGU - UGUNTIŅU. Kad nedēļas tēma ir saistīta ar uguns izzināšanu, tad grupiņas telpā daudz ko no praktiskās darbības nevar veikt - uzreiz var sākt skanēt trauksmes signāls, jo nostrādās dūmu detaktors. Mēs ļoti priecājamies, ka mūsu pirmsskolas izglītības iestādes teritorijā ir izveidota ugunskura vieta, kuru nu pilnībā varējām izmantot. Pirms tam grupiņā izrunājām visus drošības noteikumus kā drīkst uzvesties ugunskura tuvumā, un kādas varbūt sekas, noteikumus neievērojot. Nonākot pie ugunskura vietas, vispirms mācījāmies noteikt vēja virzienu (diena gan bija gandrīz vai bezvēja) - gan skatoties uz tuvākās mājas kūpošo skursteni, gan sajūtot vēja plūsmu ar seju, gan ar saslapinātu pirkstu. Kad virziens bija noteikts, tad nostājāmies tā, lai vējš nepūstu dūmus un dzirksteles, ja tādas rastos, uz mūsu pusi. Tad skolotāja varēja sākt iekurt ugunskuru, izmantojot skaliņus, bērza tāsi, sausus čiekurus un avīzi. Bērni ļoti uzmanīgi un ar interesi vēroja, kā liesmiņas kļūst arvien lielākas, klausījās kā sprakšķ skaliņi liesmās, pastiepjot nedaudz tuvāk uz ugunskura pusi plaukstiņas, sajuta siltumu. Pēc tam demonstrējām, kā deg skaidu briketes gabaliņš, kā deg vilnas izstrādājumi, kā kūst sintētikas izstrādājumi, kā dūmo un smako. Izskaidrojām, cik tas ir bīstami cilvēka veselībai un drošībai, cik jābūt uzmanīgiem ar uguni, lai nenotiktu nelaime. Vēlreiz un vēlreiz atkārtojām, ka sērkociņi un uguns nav rotaļlietas, ka bērni nedrīkst ar tiem rīkoties. Pēc tam demonstrējām, kā ugunskuru apdzēšam un pārbaudām, vai tiešām viss ir nodzēsts. Prieks, ka bērni jau mācēja pateikt, ka ugunskuru var apdzēst ne tikai ar ūdeni, bet arī izmantojot ziemā sniegu, bet vasarā smiltis...Lasīt vairāk

SNIEGA LĀCIS CIEMOS NĀCA. Kad laukumu pārklāj baltā sniega sega un ārā gaisa temperatūra ir virs nulles, ir īstais laiks taisīt sniega pikas, velt sniega bumbas, celt tik ierastos sniegavīrus. Bet mēs esam Lācīšu grupa un gribējās izveidot lāci tādu, kāds vēl nav bijis.Atcerējos,ka internetā redzēju izveidotu sniega zaķi, kurš bija uzkāpis kokā. Un kāpēc gan mums laukumā stabā nevarētu rāpties lācis? Bērni nesa sniegu, es lipināju, un te nu viņš ir- mazs, balts, mīlīgs lāčuks. Žēl, ka tikai kādu stundu viņš spēja noturēties- stabs pārāk gluds, sniegs pārāk slapjš...Lasīt vairāk

MĀCĀMIES VEIKT DARBIŅUS. Mums, pieaugušajiem, dažādu ikdienišķu darbiņu veikšanas prasmes liekas pašsaprotamas, bet bērniem tās ir jāiemāca. Pat tāda vienkārša lieta kā gružu saslaucīšana izvēršas kā vesela nodarbība. Lai to izdarītu ir vajadzīga slotiņa, uzslaukāmā lāpstiņa, gruži un uzlīme. Sākumā tiek mācīts saslaucīt gružus, kas izbiruši pa galdu. Uz galda tiek uzlīmēta uzlīme - zaļš aplītis.Bērns mācās no visām pusēm saraust ar slotiņu gružus pie zaļā aplīša kaudzītē. Pēc tam lēnām, uzmanīgi uzslaucīt gružus uz lāpstiņas.Un ticiet, bērniem tas nav nemaz tik vienkārši, toties interesanti gan... Lasīt vairāk

MATEMĀTISKO PRIEKŠSTATU VEIDOŠANA GRUPAS LAUKUMĀ. Pateicoties vecāku atsaucībai, mazie Lācīši veidot matemātiskos priekšstatus var arī grupas laukumā. Brīvdienās mājās sasaldētie un pirmdienas rītā atvestie ledus veidojumi atšķiras gan pēc lielumiem, gan formas, gan arī krāsas. Varam tos grupēt, salīdzināt, salikt augošā vai dilstošā secībā pēc augstuma, varam meklēt vienādos, varam ar nosacītu mēru izmērīt apkārtmēru. Tas viss rosina bērnus arī pašiem radīt šoreiz gan sniega veidojumus, izmantojot dažāda lieluma traukus... Lasīt vairāk

ROTAĻAS BĒRNU ATTĪSTĪBAI. Tā mēs pēcpusdienas cēlienos vingrinamies līdzvara sajūtas attīstīšanā. Bērniem ir interesanti un jautri, tai pat laikā viņi mācās arī ievērot noteikumus, būt pacietīgiem, uzmanīgiem un draudzīgiem... Lasīt vairāk

EKSPERIMENTI AR ŪDENI. Kad ārā valda sals, laiks eksperimentiem ar ūdeni un ledu. Saliekot caurspīdīgā plastmasas trauciņā dažādus dabas materiālus, sīkus krāsainus priekšmetus, papīra gabaliņus, piepildot trauku ar ūdeni un pēc tam izliekot ārā sasalt, rezultāts ir interesants un skaists. Pēc tam ledus veidojumu ienesot telpā, ir interesanti vērot kā ledus kūst un pamazām sasaldētie priekšmeti, lietas atbrīvojas no ledus skavām... Lasīt vairāk

PIRMAIS SNIEGS. 26.oktobra rīts atnāca ar pārsteigumu - nelielu sniega sedziņu. Žēl, ka tik ļoti slapju.Tomēr mums izdevās savelt nelielas sniega bumbas un izveidot nevis sniegavīru, bet gan jauku lācīti, jo mēs taču esam Lācīšu grupa...Lasīt vairāk

RŪPES PAR ZOBU VESELĪBU. Trešdien,19.oktobrī mūs sagaidīja patīkams pārsteigums! Pie mums viesojās dakteris Trusis un Zobiņš, kuri mums parādīja filmiņu par pareizu zobiņu kopšanu. Pastāstīja, kas patīk zobgraužiem un kā mēs no tiem varam izvairīties... Lasīt vairāk

PUTRAS NEDĒĻA. No 10.-14.oktobrim mūsu iestādē aizritēja "Putras nedēļa". Arī mūsu grupiņā bērni izgaršoja vairāku veidu putras, uzzināja kāpēc putras ir veselīgas un nepieciešamas bērnu uzturā. Lai bērniem būtu interesantāk un rosinātu lielāku apetīti, pateicoties vecāku atbalstam, mēs skolotājas un skolotāju palīdze varējām katru putras porciju izdekorēt ar svaigām ogām- mellenēm, zemenēm, avenēm, dzērvenēm, upenēm, jāņogām. Paldies jums, mīļie vecāki! Protams,ka pie putras bļodas var sēsties tikai ar tīrām rokām, un šajā nedēļā mēs nostiprinājām prasmes pareizi mazgāt rokas gan praktiski darot, gan noskatoties filmiņu. Nu jau mēs esam lieli, un tādēļ pēc ēšanas tīram arī savus zobiņus. Kā pareizi to darīt- mēs vēl mācāmies. Tur mums palīdzēs gan tikšanās ar zobu higiēnisti, gan arī multfilmas par zobu tīrīšanu skatīšanās. Arī mūsu iestādes rūķis Rūdis paviesojās mūsu grupiņā, lai uzzinātu kā mums veicas šajā notikumiem bagātajā mēnesī...Lasīt vairāk